Sponsoring bestaat niet meer

Sponsoring bestaat niet meer

De tijd dat sponsoring van een sport evenement bestond uit een reclamebord en een borrel ligt achter ons. Dat is in ieder geval de mening  van John de Vos, toernooidirecteur van Outdoor Brabant en eigenaar van Sportmarketingbureau RSP. 

In de afgelopen 6 jaren heeft hij samen met bestuur en MT van Outdoor Brabant hard gewerkt om een gezond fundament te bouwen en een mooie toekomst uit te stippelen voor het grootste hippische outdoor sportevenement van Nederland met 4 disciplines.  In die toekomst staat de sport centraal en zijn ook maatschappelijke en economische doelstellingen bepaald. Een voorwaarde om die ambities waar te maken is een toereikend budget noodzakelijk.  

Inmiddels hebben al zo’n 200 bedrijven zich verbonden aan Outdoor Brabant.  Dat zijn A-merken met (inter)nationale potentie, familiebedrijven, bedrijven met Bredase of Brabantse roots, etc. In ieder geval hebben ze allemaal een meerjarenvisie en –commitment en hebben ze de 3 G’s hoog in het vaandel– gunning, gevoel en gezellig.

Er wordt per branche zorgvuldig gekeken welke partijen het beste pasten bij het evenement.

Outdoor Brabant biedt deze partners hospitality en exposure, gebaseerd op maatwerk. Daarbij gaat het niet alleen om de vijf dagen van het evenement maar wordt gewerkt met een  12-maanden kalender en duidelijke  ROI doelstellingen. Er is een duidelijke, gelaagde sponsor structuur. “We hebben samen een mooi evenement neergezet,” zegt John de Vos. “Zowel op sportief, maatschappelijk als economisch gebied geven we invulling aan onze rol. En dat wordt opgemerkt en gewaardeerd. Outdoor Brabant werkt aan een structuur met een hoofdsponsor, 5 top partners, minimaal 10 exclusive business partners (exclusief per sector/branche), sponsors, supplier partners, media partners en een honderdtal founders. Daarnaast hebben we in de Gemeente Breda, de Provincie Noord-Brabant en Staatsbosbeheer drie waardevolle stakeholders. Zeg nou eerlijk, is dit geen geweldige basis om de komende jaren op voort te bouwen?”


Aanmelden voor onze nieuwsbrief