Outdoor Brabant 2014: Facts & Figures

Outdoor Brabant 2014: Facts & Figures
Uit alle verhalen tijdens en na Outdoor Brabant wordt wel duidelijk dat deze afgelopen editie zeer geslaagd was. Daarom nu even een korte terugblik op wat ‘facts&figures;’ voor Outdoor Brabant 2014. Sportief gezien is natuurlijk de 25ste Nederlandse titel van IJsbrand Chardon bij de vierspannen paarden een historisch feit. De uiteindelijk 92 starts bij het mennen vormden een record deelname in deze discipline. We hebben internationale 50 eventingruiters en –amazones aan het werk gezien op 76 getalenteerde eventingpaarden.

Maar wist je ook dat we bij het springen maar liefst 430 starts hebben gehad waaraan 155 springruiters deelnamen? En dat er 132 dressuurcombinaties in de ring zijn verschenen?
52000 bezoekers hebben deze sportieve prestaties aanschouwd, de diverse side events zoals Vrouw&Zo, de AfterSummerLounge en de business-to-business activiteiten bezocht en gezellig gewinkeld in de 78 stands op de Outdoor Fair Communicated by BN De Stem.

Een kleine 50 fotografen, journalisten, TV-verslaggevers, etc. zorgden vanaf de Prinsenhoeve (met hulp van hun redacties) dat het evenement in volle glorie voor de verschillende media werd vastgelegd.
Achter de schermen was er een flinke bedrijvigheid door o.a. 250 vrijwilligers, om dit allemaal mogelijk te maken. Mercedes Benz heeft een uitgebreid wagenpark beschikbaar gesteld voor o.a. de parcoursbouwers, VIP vervoer, calamiteitenteam en de medische staf. Onze bouwploeg had een groot aantal Gators tot haar beschikking voor bouw- en reparatiewerkzaamheden aan de hindernissen. Gezien de omvang van het terrein en de benodigde materialen zijn dit soort vervoermiddelen onmisbaar.

Voor de aankleding van het terrein hebben we dit jaar 330 vlaggenmasten geplaatst voor sponsorbanieren en de landsvlaggen, immers van elke deelnemende nationaliteit wapperde er een vlag. Daarnaast stond er ruim 300 strekkende meter reclameborden langs de diverse pistes. Dit jaar hebben we voor het eerst ook gebruik gemaakt van Trotters op het terrein, dat zijn mobiele billboards, die als reclamezuil, maar ook als bewegwijzeringszuil dienst hebben gedaan.
Purple verzorgde de catering voor maar minimaal 2500 VIP gasten, serveerde 800 medewerkersmaaltijden en verder nog lunches en diners in de Brasserie en het Koltec Riders Home en in elke bar op alle pleinen lekkere hapjes en natuurlijk drankjes.

Kortom, een hele operatie!


Aanmelden voor onze nieuwsbrief